Digitális témahét 2023

Digitális Témahét 2023. március 27-31.
Beszámoló

A Digitális Témahét Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye. 2016-ban indult útjára az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére. Az ebben a tanévben nyolcadik alkalommal megrendezésre kerülő Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.  A program fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikaórán túl kiterjedjen más tantárgyakra is.
Iskolánk idén harmadszor vett részt ezen az eseményen.  Fő téma: „Petőfi 200” volt.

Az iskola valamennyi tanulója megtalálta azt a tevékenységet a digitális eszközök és online felületek között, aminek segítségével a témahét programjaiba bekapcsolódhatott és elkészíthette a produktumokat.

A kollégák iránymutatásával a tanulók kreatív ötletekkel dolgozták fel Petőfi Sándor életének főbb eseményeit, verseit, rajzokkal illusztrálták műveit, illetve magát a költőt is megörökítették rajzolóprogram segítségével.

Alsó tagozaton többnyire Petőfi Sándor egy-egy versének feldolgozását választották az osztályok. Előzetesen életrajzi adatokat gyűjtöttek az internetről. Meghallgatták a verseket színészek előadásában, illetve képes, zenés feldolgozásaikat nézték meg. A versekhez rajzos illusztrációkat is készítettek. Az 1/t osztály a mesefeldolgozáshoz a robotméhecskéket használta. Digitális kultúra órákon pedig Petőfi arcképét rajzolták meg a gyerekek.

Felső tagozaton a tanulási folyamat szerves részeként használták a gyerekek az informatikai eszközöket. Több különböző tanórán is foglalkoztak a tanulók a témával: így az osztályfőnöki, a hon-és népismeret, az informatika, a történelem és a természetismeret órákon is.
Voltak osztályok, ahol mindenki egyénileg dolgozott, volt, ahol csoportmunkában alkottak. Örömmel vettem, hogy a mintaprojektek is adtak inspirációt. („Tavaszi szél, vizet áraszt” 6.t)

Petőfi Sándor életének fontos állomásairól készültek különböző gondolattérképek (mind-map, elmetérkép, felhőtérkép), illetve jónéhány színvonalas diasor is. A tanulók önállóan dolgoztak a tervezéstől a megvalósításig. Szabadkézi rajz, és annak fényképezése, majd mentése, diára másolása; szöveg és képkeresés, szerkesztés – szövegszerkesztés, diák animálása vetítés tervezése, végrehajtása volt a feladatuk.
Újdonság volt, hogy két nap is eljöttek hozzánk a Logischool oktatói és megismertették a gyerekekkel az élményprogramozást. Nagy volt az érdeklődés: 12 osztályból 250 tanuló készíthetett saját programot, játékot.

Az OTP Fáy András Alapítványától idén is igényeltünk e-learning tananyagokat. Több osztály is felhasználta a tanórákon az oktatóanyagokat.

Köszönöm minden kollégám és a tanulók lelkes hozzáállását, munkáját! Látva az elkészült munkákat állíthatom, hogy a tanulók digitális kompetenciája évről – évre sokat fejlődik.

A Témahéten készült színvonalas produktumok a galériában megtekinthetők.

2023. április

Kertészné Fenyvesi Anita
témahét felelős