Digitális Témahét - Beszámoló

2021-ben március 22-26. között rendezték meg a 6. Digitális Témahetet. Iskolánk idén első alkalommal vett részt a témahéten, ami a járványhelyzet miatt elrendelt digitális munkarendben valósult meg. A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitáliskompetencia-fejlesztés az informatikaórán túl kiterjedjen más tantárgyakra is.

A témahét lehetőséget adott a részt vevő pedagógusoknak és diákoknak, hogy változatos és kreatív projektek keretében fejleszthessék képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során.

A digitális oktatás mellett nagy kihívást jelentett a projektek vagy projektrészletek megvalósítása. Iskolánk pedagógusai kellő lelkesedéssel kezdtek hozzá a munkához. A mintaprojektek mindenki számára jó kiindulópontot adtak. Ezek egyes részleteivel dolgozott több évfolyam illetve egy projekt is készült a 4.t osztályban az egy hét alatt. Sok diákot tudtak pedagógusaink megmozgatni az elsőstől a nyolcadikos tanulóig. A fényképek, a videók és a különböző alkalmazások felhasználásának sokszínűsége mutatja, hogy jól sikerült a tanórákba és kiadott feladatokba beépíteni a digitáliskompetencia-fejlesztést. Színvonalas munkák készültek, amelyek a galériában megtekinthetők.

Terveink között szerepel, hogy a Digitális Témahét eseményeibe a jövőben is bekapcsolódjunk. Jelenléti oktatás alatt még változatosabbá tehetjük és közelebb hozhatjuk a gyerekekhez a tanulás során használható digitális világot.

Alsó tagozat
Az 1. évfolyamon a gyerekek a Túl az üveghegyen projekt segítségével a mesék világába látogattak el. Diafilmnézéssel és online feladatokkal (wordwall) dolgozták fel a kiválasztott meséket.

A 2. évfolyamosok feladatai az Építsünk házat! projekthez kapcsolódtak. Több tanórába és házi feladatba beépítve foglalkoztak a témával. Házakat terveztek, rajzoltak, építettek különböző anyagokból illetve online videójátékok segítségével. Elkészítették a házak berendezéseit valamint a ház körüli kertet az állatokkal együtt.

3. és 4. évfolyam a Lovagi játékok projektet választotta. A középkori lovagok és Mátyás király korába repültek vissza a tanulók. Olvastak Sárkányölő Szent Györgyről és a lovagrendről, készültek fogalmazások a lovagi tornát követő korabeli vacsorameghívásról, részt vettek lovagi tornákon, címereket, pajzsokat terveztek. A korabeli várakat elkészítették maketten és online videójátékok segítségével is.

A 4.t osztállyal Mátyás király udvarába nyertünk betekintést. Munkájuk az „Időutazás” címet viseli.

Felső tagozat
Az 5-6. évfolyam a Hős kerestetik témakört választotta. Történelem órán a végvári hősökről készültek gondolattérképek online programok segítségével. Etika órákon pedig a Fenntarthatóság Hősét keresték a tanulók. Képes történeteket szerkesztettek.
A 7-8. évfolyamosok az Energia témakörével foglalkoztak biológia, kémia és osztályfőnöki órákon. Gondolattérképeket készítettek a Popplet, a Bubble és a MindMup alkalmazások felhasználásával.
http://go.bubbl.us/b74fac/9633?/New-Mind-Map

Az angol órákon is a témahéthez kapcsolódva többféle online feladattal (wordwall, learningapps), interaktív feladatlappal és tudásellenőrző online teszttel (kahoot) tette a pedagógus élményszerűvé a tanórákat.

2021.április 29.

Kertészné Fenyvesi Anita